Dato | 07.11.2023 |
Start | 08:30 |
Slut | 12:30 |
Online samarbejde: Brug af Teams og OneDrive til samarbejde
Underviser: Officekurser.dk
Målgruppe: Revisorer, bogholdere og andre
(Kursustimer: 4 for Ceredamedlemmer)
Vi vil gennemgå brugen af OneDrive til opbevaring af dine filer og Teams til opbevaring af filer, I skal arbejde sammen om. Vi kigger på forskellen mellem OneDrive og Teams - og hvornår det kan være en fordel at benytte det ene eller det andet.
Du vil lære at oprette teams, oprette kanaler - både almindelig og private og at tilføje medlemmer og gæster til team’et. Desuden vil du lære, hvordan du kan uploade og dele filer med de andre teams medlemmer, så I kan arbejde i samme fil alle sammen. Du vil også lære om versioner og gendannelse af filer
Indhold:
- Brug af OneDrive – og synkronisering af OneDrive med Windows Stifinder
- Deling af (enkelte) filer med (enkelte) andre
- Teams brugergrænseflade – Indstillinger – Status – Søgefunktionen
- Oprettelse af teams og kanaler
- Tilføje medlemmer og gæster
- Uploade og dele filer i kanalerne
- Samtidig redigering i filer
- Brug af versioner
- Synkronisering af filer i Teams med Windows Stifinder
Forudsætninger:
Du må gerne være bekendt med Teams i forvejen - f.eks. fordi du har brugt mødefunktionen - og kunne navigere rundt i programmet. Du må gerne have et grundlæggende kendskab til filhåndtering f.eks. via Stifinderen
Sådan underviser vi:
Du vil opleve instruktører, der fagligt og pædagogisk har sammensat et godt og lærerigt program. Kurset er baseret på aktivitet, hvilket betyder, at du som deltager også skal have hænderne på tasterne.
Dine spørgsmål er naturligvis meget velkomne undervejs.
Kurset er en del af RegnskabsEvent 2023, hvorfor tilmeldingen sker via hjemmesiden regnskabsevent.dk
Husk, at du skal tilmelde din deltagelse i RegnskabsEvent 2023 i én samlet tilmelding.